۱۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۳۷

گزارش خبری/

تجلیل از خبرگزاری مهر در کرمان/ رکورد ورود گردشگران به کرمان شکست

تجلیل از خبرگزاری مهر در کرمان/ رکورد ورود گردشگران به کرمان شکست

کرمان - استان کرمان امسال شاهد حضور خیل عظیم گرشگرانی بود که در پی اطلاع رسانی رسانه ها و معرفی آثار گردشگری این استان به کرمان آمده بودند و در این راستا طی مراسمی از خبرگزاری مهر تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استان کرمان با جاذبه های گردشگری بی شماری و منحصر به فرد هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کند اما امسال رکورد حضور گردشگران طی ایام نوروز در کرمان شکسته شد به گونه ای شاهد رشد 33 درصدی ورود گردشگر به این استان بودیم.

تاکید استاندار کرمان بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های گرشگری در کرمان

مراسم تجلیل از فعالان ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان شنبه شب در کرمان برگزار شد. در این مراسم نماینده ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به قرائت متن پیام تقدیر رئیس این سازمان از اعضای ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان پرداخت.

استاندار کرمان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از همه کسانی که در تعطیلات نوروزی با حضور در محل کار به مردم و مسافران خدمت کردند، گفت: با کمک همه مردم و مسئولین در حوزه جذب گردشگر با کاهش تصادفات جاده ای موفقیت های چشمگیری داشتیم.

اسماعیل نجار با اشاره به مناطق فروان گردشگری در استان کرمان اظهار داشت: سفر تاثیرات زیادی در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بر فرد و جامعه دارد و ما باید تلاش کنیم در سال های آینده برای مسافران امکانات رفاهی بیشتری را فراهم کنیم.

وی در ادامه از کاهش 47.5 درصدی تلفات جاده ای در نوروز امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته 63 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند و این در حالی است که این میزان به 30 نفر کاهش یافته است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان این موفقیت را نتیجه تلاش مسئولین و اصلاح جاده ها و حذف نقاط حادثه خیز عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد واحدهای امداد و نجات نیز در سال جدید به 22 واحد و اورژانس به 134 واحد افزایش یافته که نسبت به سال های گذشته رشد قابل توجه داشته است است.

افزایش 36 درصدی اقامت گردشگران در کرمان

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه کرمان از مسیر گرشدگری به مقصد گردشگری تبدیل شده است، افزود: در بخش بازدید از جاذبه های گردشگری این استان طی ایام نوروز 77 دردصد رشد داشته ایم.

حسین شمس الدینی با اشاره به افزایش امار گردشگران نوروزی استان کرمان یاداور شد: طی نوروزی سال جاری شاهد افزایش 33 درصدی  ورود گردشگران به این استان پهناور بودیم.

وی عنوان داشت: استان کرمان دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که می توان با معرفی مناسب انها گردشگران فراوانی به این استان جذب کنیم.

شمس الدینی همچنین گفت: میزان اقامت گردشگران در استان کرمان نیز طی این ایام نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد رشد داشته است.

تقدیر از خبرگزاری مهر

خبرگزاری مهر در گزارش ها متعدد اقدام به معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمان کرده است و طی این مراسم با اهداء لوحی از امیررضا محمودی دبیر خبرگزاری مهر، دو تن از خبرنگاران مهر در استان کرمان تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از معاونین استاندار کرمان، روسای دستگاه های اجرایی استان، فرمانداران و فعالان ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان قدردانی شد.


 

کد خبر 2027113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha